Загальні
відомості про технологію веб-квест
Вчитель сьогодні повинен бути сучасним, а, отже, володіти новітніми
технологіями. Вчителі в останні роки все частіше поповнюють свою методичну
скарбничку новими формами і методами навчання.
У педагогіці виокремлюють пасивні, активні та інтерактивні моделі
навчання:
1) пасивна - слухач виступає в ролі "об'єкта"
навчання (слухає і дивиться);
2) активна - слухач виступає "суб'єктом" навчання (самостійна робота, творчі завдання);
2) активна - слухач виступає "суб'єктом" навчання (самостійна робота, творчі завдання);
3) інтерактивна -слухач стає суб'єктом взаємодії, самостійно
бере активну участь у процесі навчання.
Пасивні і активні технології є класичними у навчанні. Наша задача
розглянути інтерактивну технологію веб-квест.
Навіщо потрібна технологія веб-квест у методичній роботі? Перед сучасною
освітою стоїть завдання пошуку нових видів і форм організації методичної роботи
з педагогами. Навчання має розвивати самостійне критичне і творче мислення. З
цією метою багато педагогів вже давно впроваджують проектну технологію,
використоуючи ресурси мережі Інтернет. Але велика кількість інформації в мережі
ускладнює процес роботи над проектом. Одне з можливих рішень даної проблеми -
це технологія веб-квест.
Вперше модель веб-квест була представлена викладачем університету
Сан-Дієго Берні Доджем у 1995 р. Сьогодні ця технологія використовується як
найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на методичних заходах, уроках.
Що таке веб-квест?
Що таке веб-квест?
Веб-квест - це пошукова діяльність, спрямована по одному або
декількох маршрутах. Шлях до мети повинен бути розбитий на кілька етапів,
переходи по яких ґрунтуються на сукупності зібраної інформації.
Веб-квест - проблемне завдання, для виконання якого використовуються
інформаційні ресурси Інтернету.
Веб-квест - це ситуація з чіткими ролями всіх учасників.
Веб-квест
в освіті
1.
Веб-квест - це приклад
організації інтерактивного освітнього середовища.
2. Освітній веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють і навчаються,
виконуючи ту чи іншу навчальну задачу.
3. Веб-квест -
одна із найбільш ефективних моделей використання Інтернету в навчальному
процесі.
Етапи
веб-квесту
На першому етапі викладач проводить підготовчу роботу, знайомить учнів із
темою, формулює основну проблему, учні розподіляють ролі в команді. Завдання
веб-квест є окремими блоками питань і переліками адрес в Інтернеті, де можна
отримати необхідну інформацію. Питання сформульовані так, щоб під час
відвідування сайту учень розумів принципи для відбору матеріалу, виділення
головного з усієї інформації, яку він опрацьовує. Ця стадія веб-квест має
найбільший розвивальний потенціал: при пошуку відповідей на поставлені питання
удосконалюється критичне мислення, уміння порівнювати і аналізувати,
класифікувати об'єкти і явища, мислити абстрактно.
Наступним є етап оформлення результатів, у межах якого відбувається
осмислення проведеного дослідження. Робота передбачає відбір значимої
інформації і представлення її у вигляді слайд-шоу, буклету, анімації, постеру
або фоторепортажу. Обговорення результатів роботи над веб-квест можна провести
у вигляді конференції, щоб учні мали можливість продемонструвати власний
практичний доробок. Результати веб-квест для звіту можуть мати різноманітні
форми: база даних; діалог, історія або приклад для вивчення; документ, який
містить аналіз неоднозначної ситуації, повідомляє основні тези і спонукає
користувачів додати власні коментарі або не погодитися з авторами; проведення
псевдо-інтерв'ю з експертом протягом заняття або публікація його у мережі
Інтернет. На цьому етапі розвиваються такі риси особистості, як
відповідальність за виконану роботу, самокритика, взаємопідтримка і уміння
виступати перед аудиторією.
Можна практикувати розміщення результатів роботи над веб-квест в мережі
Інтернет на спеціалізованих сайтах, таким чином досягаючи трьох цілей: учні
розуміють, що завдання є матеріальним і високотехнологічним; вони отримують
аудиторію, зацікавлену у результатах їх праці; у них з'являється можливість
зворотного зв'язку з боку аудиторії.
Завершальним етапом є оцінювання, однак обов'язковим для веб-квест є
попереднє (до початку роботи) оголошення його принципів. Критерії оцінки можуть
бути різними (за часом презентації, оригінальністю, новаторством та інше). В
оцінці підсумовується досвід, який був отриманий учнем при виконанні
самостійної роботи за допомогою технології веб-квест. У завданнях з деяких тем
логічним є включення до заключної частини риторичних питань, які
стимулюватимуть активність пошукової роботи.
Переваги
веб-квесту
Веб-квест
сприяє:
1) пошуку
в Інтернеті інформації за дорученням педагога;
2) розвитку
мислення учителів, учнів на стадії аналізу, узагальнення та оцінки інформації;
3)розвитку
комп'ютерних навичок педагогів, учнів і підвищенню їх словникового запасу;
4) заохоченню
учнів навчатися незалежно від вчителя;
5) розвитку
дослідницьких і творчих здібностей учнів;
6) підвищенню
особистісної самооцінки.
Технологія веб-квест,
використовуючи інформаційні ресурси Інтернет і інтегруючи їх у навчальний
процес, допомагає ефективно вирішувати цілий ряд компетенцій: використання
інформаційних технологій для вирішення професійних завдань (в т.ч. для пошуку
необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних
презентацій, веб-сайтів, баз даних тощо); самонавчання і самоорганізація;
робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога,
взаємоконтроль), тобто навички командного рішення проблем; вміння знаходити
кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний
варіант, обгрунтовувати свій вибір. При використанні веб-квест у навчанні
підвищується мотивація учнів до вивчення дисципліни, з одного боку, і до
використання комп'ютерних технологій у навчальній діяльності, з іншого.
Веб-квест являє собою не простий пошук інформації в мережі, адже учні, працюючи
над завданням, збирають, узагальнюють інформацію, роблять висновки. Крім того
учасники веб-квест вчаться використовувати інформаційний простір мережі
Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар