Технологія веб-квест

Загальні відомості про технологію веб-квест
Вчитель сьогодні повинен бути сучасним, а, отже, володіти новітніми технологіями. Вчителі в останні роки все частіше поповнюють свою методичну скарбничку новими формами і методами навчання.
У педагогіці виокремлюють пасивні, активні та інтерактивні моделі навчання:
1) пасивна - слухач  виступає в ролі "об'єкта" навчання (слухає і дивиться);
2) активна - слухач  виступає "суб'єктом" навчання (самостійна робота, творчі завдання);
3) інтерактивна -слухач  стає суб'єктом взаємодії, самостійно бере активну участь у процесі навчання.
Пасивні і активні технології є класичними у навчанні. Наша задача розглянути інтерактивну технологію веб-квест.
Навіщо потрібна технологія веб-квест у методичній роботі? Перед сучасною освітою стоїть завдання пошуку нових видів і форм організації методичної роботи з педагогами. Навчання має розвивати самостійне критичне і творче мислення. З цією метою багато педагогів  вже давно впроваджують проектну технологію, використоуючи ресурси мережі Інтернет. Але велика кількість інформації в мережі ускладнює процес роботи над проектом. Одне з можливих рішень даної проблеми - це технологія веб-квест.
Вперше модель веб-квест була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні Доджем у 1995 р. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на методичних заходах, уроках.
Що таке веб-квест?
Веб-квест - це пошукова діяльність, спрямована по одному або декількох маршрутах. Шлях до мети повинен бути розбитий на кілька етапів, переходи по яких ґрунтуються на сукупності зібраної інформації.
Веб-квест - проблемне завдання, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
Веб-квест - це ситуація з чіткими ролями всіх учасників.
Веб-квест в освіті
1.                Веб-квест - це приклад організації інтерактивного освітнього середовища.
2. Освітній веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють і навчаються, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу.
3. Веб-квест - одна із найбільш ефективних моделей використання Інтернету в навчальному процесі.
Етапи веб-квесту
На першому етапі викладач проводить підготовчу роботу, знайомить учнів із темою, формулює основну проблему, учні розподіляють ролі в команді. Завдання веб-квест є окремими блоками питань і переліками адрес в Інтернеті, де можна отримати необхідну інформацію. Питання сформульовані так, щоб під час відвідування сайту учень розумів принципи для відбору матеріалу, виділення головного з усієї інформації, яку він опрацьовує. Ця стадія веб-квест має найбільший розвивальний потенціал: при пошуку відповідей на поставлені питання удосконалюється критичне мислення, уміння порівнювати і аналізувати, класифікувати об'єкти і явища, мислити абстрактно.
Наступним є етап оформлення результатів, у межах якого відбувається осмислення проведеного дослідження. Робота передбачає відбір значимої інформації і представлення її у вигляді слайд-шоу, буклету, анімації, постеру або фоторепортажу. Обговорення результатів роботи над веб-квест можна провести у вигляді конференції, щоб учні мали можливість продемонструвати власний практичний доробок. Результати веб-квест для звіту можуть мати різноманітні форми: база даних; діалог, історія або приклад для вивчення; документ, який містить аналіз неоднозначної ситуації, повідомляє основні тези і спонукає користувачів додати власні коментарі або не погодитися з авторами; проведення псевдо-інтерв'ю з експертом протягом заняття або публікація його у мережі Інтернет. На цьому етапі розвиваються такі риси особистості, як відповідальність за виконану роботу, самокритика, взаємопідтримка і уміння виступати перед аудиторією.
Можна практикувати розміщення результатів роботи над веб-квест в мережі Інтернет на спеціалізованих сайтах, таким чином досягаючи трьох цілей: учні розуміють, що завдання є матеріальним і високотехнологічним; вони отримують аудиторію, зацікавлену у результатах їх праці; у них з'являється можливість зворотного зв'язку з боку аудиторії.
Завершальним етапом є оцінювання, однак обов'язковим для веб-квест є попереднє (до початку роботи) оголошення його принципів. Критерії оцінки можуть бути різними (за часом презентації, оригінальністю, новаторством та інше). В оцінці підсумовується досвід, який був отриманий учнем при виконанні самостійної роботи за допомогою технології веб-квест. У завданнях з деяких тем логічним є включення до заключної частини риторичних питань, які стимулюватимуть активність пошукової роботи.
Переваги веб-квесту
 Веб-квест сприяє:
1)  пошуку в Інтернеті інформації за дорученням педагога;
2) розвитку мислення учителів, учнів на стадії аналізу, узагальнення та оцінки інформації;
3)розвитку комп'ютерних навичок педагогів, учнів і підвищенню їх словникового запасу;
4) заохоченню учнів навчатися незалежно від вчителя;
5) розвитку дослідницьких і творчих здібностей учнів;
6) підвищенню особистісної самооцінки.
Технологія веб-квест, використовуючи інформаційні ресурси Інтернет і інтегруючи їх у навчальний процес, допомагає ефективно вирішувати цілий ряд компетенцій: використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань (в т.ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, баз даних тощо); самонавчання і самоорганізація; робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль), тобто навички командного рішення проблем; вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір. При використанні веб-квест у навчанні підвищується мотивація учнів до вивчення дисципліни, з одного боку, і до використання комп'ютерних технологій у навчальній діяльності, з іншого. Веб-квест являє собою не простий пошук інформації в мережі, адже учні, працюючи над завданням, збирають, узагальнюють інформацію, роблять висновки. Крім того учасники веб-квест вчаться використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар